سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیستان من

دو شرور آدم ربا در درگیری مسلحانه در زاهدان به هلاکت رسیدند

    نظر

در درگیری شب گذشته در خیابان دانشجو زاهدان، دو نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.  از مدتی پیش با ربوده شدن چند نفر از شهروندان، نیروهای امنیتی با پیگیری های گسترده و استفاده از سرنخ های بدست آمده شب گذشته (سه شنبه شب) متهم اصلی را در یکی از خیابان های زاهدان دستگیر کردند. 
بدنبال این عملیات و اعترافات متهم دستگیر شده، نیروهای امنیتی به منظور دستگیری سایر عوامل به محل مورد نظر در خیابان "دانشجو" شهر زاهدان عزیمت کردند و با اشرار و آدم ربایان درگیر شدند.  در خاتمه این درگیری، هنگامی که یکی از نیروهای عمل کننده قصد ورود به داخل خانه مورد نظر را داشت توسط یکی از اشرار زخمی به شهادت رسید.  پس از ورود نیروها به داخل خانه، و بررسی های انجام شده مشخص شد دو شرور آدم ربا در این درگیری به هلاکت رسیده اند و در یکی از اتاق ها نیز فردی که با زنجیر به سیلندر گاز بسته شده بود با ضرب دو گلوله به شهادت رسیده است.  یکی از اشرار هنگامی که مجروح شده بود، فرد گروگان را با شلیک دو گلوله به شهادت رسانده است. هویت گروگان شهید شده بنام " محمود شهرکی" شناسایی شد فرد ربوده شده مدتی پیش از مقابل منزلش توسط اشرار و آدم ربایان ربوده شده بود.
مرزیه دادستان زاهدان گفته: نیروهای امنیتی قبل از حضور در محل و محاصره این خانه هیچ اطلاعی از تعداد اشرار و آدم ربایان و وجود یک گروگان در این محل نداشتند.!!!!! ( اگر اطلاع نداشتند پس چرا محل را محاصره نمودند ؟ )

نکته : مدتهاست و شاید هم سالهاست که معضل گروگان گیری در استان و بالاخص شهر زاهدان باعث رعب و وحشت مردم و بخصوص متخصصین ، بازاریان و کسبه شده و هر از گاهی یکی از سرشناسان شهر زاهدان توسط گروههای مختلف به گروگان گرفته میشوند و اکثر آنان پس از پرداخت مبالغ کلان ازاد میشوند تعدادی از این افراد که پس از پرداخت مبلغ مورد درخواست آزاد شده اند اظهار داشتند که توسط چند نفر گروگان گرفته شده اند و در ازای مبلغ ناچیزی تحویل گروهک جندالله شده اند و سپس گروهک جندالله با دریافت مبالغ نجومی از خانواده آنها ! اقدام به آزادی شان نموده اند که البته در بعضی موارد هم اینچنین نشده و گروگان بخت برگشته پس از پرداخت مبلغ هنگفت به قتل رسیده ... و همین اقدامات باعث شد که در چند سال اخیر مهاجرت بازاریان و متخصصین زاهدان به استانهای دیگر شدت گرفته و زاهدان از وجود بعضی از آنان محروم گشته ... تاکنون دهها پزشک متخصص و مهندسین باتجربه از ترس گروگان گیری و اخاذی از استان مهاجرت نموده اند ... گروگان گیرها آنقدر خشن و متوحش هستند که هیچگونه ترحمی بر اسیر خود ندارند و به بدترین شکل ممکن با او برخورد میکنند ! اگر پای صحبت کسانی که گروگان گرفته شده اند بنشینید از وحشی گری اینها مات و مبهوت میشوید ... جالب آنکه همین چند روز قبل استاندار محبوب ما ادعای وجود امنیت مطلوب در استان را داشت و با کمال وقاحت اظهار میکرد که وضعیت امنیت در این چند سال اخیر روند صعودی داشته ...!


هلاکت یک تروریست دیگر ...

 

ساعتی قبل خبری دریافت کردم مبنی بر هلاکت یکی از افراد انتحاری گروهک جندالله که در مورد صحت خبر اطمینان کامل دارم ولی جزئیات را هنوز بطور دقیق دریافت نکردم و فقط تا این حد مطلع شدم که :

یکی از افراد این گروهک که چند روز قبل وارد کشور شده بود و قصد داشت که در یکی از اماکن مذهبی شهر زاهدان عملیات انتحاری انجام بدهد  خوشبختانه توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی شناسایی میشود و اوایل امشب در یکی از معابر ورودی شهر زاهدان مورد اصابت گلوله قرار میگیرد و به هلاکت میرسد که  یک عدد جلیقه انفجاری از وی بدست می آید ..

امیدوارم که نیروهای امنیتی در این ماه مبارک هوشیاری خود را مضاعف کرده و توطئه این تروریستها را قبل از اجرا نقش بر آب کنند .... چنانچه جزئیات بیشتری بدستم رسید در ادامه همین پست خواهم نوشت

 


تلاش ناکام جندالله برای تروری دیگر و یک نکته ...!

    نظر

تعدادی از عوامل گروهک جندالله جهت ترور مولوی مصطفی جنگی زهی امام جمعه حاجی آباد سرباز، وارد منزل نامبرده شده و ضمن حبس کردن زن و فرزندانش در منزل به علت عدم حضور مشارالیه در محل، موفق به این کار نشده و تهدید کردند که در روزهای آتی وی را ترورخواهند کرد.

مولوی جنگی زهی چندی پیش از جانب گروهک تهدید به مرگ شده بود. نامبرده شخصی است که در مصاحبه با صدا و سیما از اعدام شرور عبدالمالک ریگی اظهار خوشحالی کرده بود.

البته لیستی توسط این گروهک تهیه شده که در آن اسامی ائمه جمعه اهل سنت که با این گروهک مخالفند وجود داره و برای ترور آماده شده ....

نکته :در پستهای قبل گفتم که پس از دستگیری و اعدام عبدالمالک ریگی ، دعوا بر سر جانشینی وی بالا گرفت و در نهایت قرار شد که این گروهک بصورت شورایی اداره شود ولی برای اینکه در ظاهر کسی بعنوان رئیس و سرکرده معرفی شود ، بنابراین ملا محمد ظاهر نارویی معروف به حاج محمد ظاهر بلوچ را بعنوان جانشین عبدالمالک معرفی نمودند و قرار بر این شد که شورا تصمیمات مهم و نهایی را بگیرد ... ولی از طرفی عبدالرئوف ریگی برادر بزرگ عبدالمالک که سرمایه و امکانات گروهک در اختیار وی هست و اکثر افراد علاقه بیشتری به وی دارند بطور غیرمستقیم سعی دارد که رهبری گروهک را بدست بگیرد و راه برادر معدومش را ادامه بدهد .... روش کار عبدالرئوف دقیقا" شبیه به روش مدیریت عبدالمالک است و در عوض ملا محمد ظاهر روشی متفاوت دارد و این اختلاف سلیقه باعث شده ناهنجاریهایی در درون گروهک بروز کند که یکی از نشانه های این اختلاف ، جداشدن تعدادی از جوانان در ابتدای دستگیری عبدالمالک است و شنیده شده که روش عملیات انتحاری در مسجد جامع زاهدان از روشهای مورد نظر ملا محمد ظاهر است که عبدالرئوف با این نوع عملیات مخالف است ...


پینوکیو ......!

    نظر

نمیدانم چرا بعضی از مسئولان فکر میکنند که اگر حرف نزنند مردم از آنها گلایه مند میشوند ! آقایون و خانمهای بازدید کننده شما بعنوان یک شهروند جواب بدهید که اگر مسئولان ما حرفی نزنند و ساکت باشند شما ناراحت میشوید ؟ خداوکیلی ناراحت میشوید ؟

این آقای علی محمد آزاد استاندار محبوب استان! هم از همان دسته مسئولین هست که اینگونه فکر میکنند ...!! شما را بخدا مصاحبه امروز ایشان را بخوانید و بعد قضاوت کنید که اظهار نمودن این حرفها چه فایده ای داره ؟ آیا بازی با شعور مردم نیست ؟.... کلماتی که با رنگ آبی نوشته شده اظهارات این حقیر است :ادامه مطلب...